Hello
I would like your opinion about Niva´s vibrations, please.
I'm trying to reduce the vibration in the transfer case on my Niva and I made a good alignment between the boxes using a tool that I improvised, See it in the vídeo below. Now my Niva vibrates only in 2000 RPM very sensitive in third gear. At higher speeds and RPM´s it was excellent, there are no vibrations. I did a test with the car stopped. I put the transfer case in neutral and the symptom is the same, then I think the problem is not more alignment between the boxes but balancing of the flexible coupling. Do you know of any method to balance the flexible coupling? Is it possible or common? Could you help me with any tips, please?
https://www.youtube.com/watch?v=hb6mH0xDEoc
Тема: Balancing the elastic coupling of the Niva
Тема:
hb6mH0xDEoc = [video width=500 height=300]http://www.youtube.com/v/... [/video]
Djalma писал(а): |
hb6mH0xDEoc |
hb6mH0xDEoc = [video width=500 height=300]http://www.youtube.com/v/... [/video]
Тема:
Яндекс-перевод:
Хотелось бы узнать Ваше мнение о вибрациях Nivas.
Я пытаюсь уменьшить вибрацию в раздаточной коробке на моей Ниве, и я сделал хорошее выравнивание между коробками, используя инструмент, который я импровизировал, см. его в vídeo ниже. Теперь моя Нива вибрирует только в 2000 оборотах очень чувствительно на третьей передаче. На более высоких скоростях и оборотах он был превосходным, вибраций нет. Я сделал тест с остановленной машиной. Я поставил раздаточную коробку в нейтральное положение, и симптом тот же, тогда я думаю, что проблема заключается не в большем выравнивании между коробками, а в балансировке гибкой муфты. Вы знаете любого метода для того чтобы сбалансировать гибкое сцепление? Это возможно, или общие? Не могли бы вы помочь мне с советами, пожалуйста?
Djalma писал(а): |
I would like your opinion about Niva´s vibrations, please.
I'm trying to reduce the vibration in the transfer case on my Niva and I made a good alignment between the boxes using a tool that I improvised, See it in the vídeo below. Now my Niva vibrates only in 2000 RPM very sensitive in third gear. At higher speeds and RPM´s it was excellent, there are no vibrations. I did a test with the car stopped. I put the transfer case in neutral and the symptom is the same, then I think the problem is not more alignment between the boxes but balancing of the flexible coupling. Do you know of any method to balance the flexible coupling? Is it possible or common? Could you help me with any tips, please? |
Яндекс-перевод:
Хотелось бы узнать Ваше мнение о вибрациях Nivas.
Я пытаюсь уменьшить вибрацию в раздаточной коробке на моей Ниве, и я сделал хорошее выравнивание между коробками, используя инструмент, который я импровизировал, см. его в vídeo ниже. Теперь моя Нива вибрирует только в 2000 оборотах очень чувствительно на третьей передаче. На более высоких скоростях и оборотах он был превосходным, вибраций нет. Я сделал тест с остановленной машиной. Я поставил раздаточную коробку в нейтральное положение, и симптом тот же, тогда я думаю, что проблема заключается не в большем выравнивании между коробками, а в балансировке гибкой муфты. Вы знаете любого метода для того чтобы сбалансировать гибкое сцепление? Это возможно, или общие? Не могли бы вы помочь мне с советами, пожалуйста?
Тема:
и да!
кто не знает, то это Джалма из Бразилии..
катает там Нивку 90-го года..
кто не знает, то это Джалма из Бразилии..
катает там Нивку 90-го года..
Тема:
Hi, have you installed the clutch from the car VAZ 2101. Look for an elastic coupling from model VAZ 2123. Usually the vibration is eliminated in a simple way: Unscrew the nuts of the transfer box cushions fastening, not quite, but loosen, then switch from 1 to 4 gear on neutral gear and gas in those modes when you have vibration, the transfer box itself will stand as it is convenient, tighten and check on the track. Sorry for Yandex.ru translation )))
Тема:
Vibration of niva's transmition is a feature, not a bug :wink: Treat it like free massage or same :D It is in fact inborn, you can't eleminate it.
But you can try to reduce it, a bit.
Most effective way - perform that advice ON THE ROAD. Choose a streight flat road about one or more mile long. Untight 4 nuts of transfer gearbox cushions.
Now drive untill you reach speed about 80 kmh (mostly common vibration appearance). THen press the clutch and let the car to stop by itself, no brakes or gearbox shifting.
Go under the car and tight than nuts. Done.
Why you should do it on road? Transfer geaarbox in real conditions interacts with shafts, that move it to "unwanted" positions during the driving. Our method helps transferbox to discover most pretty position.
But, sure, it can't tune vertical axis. So thats why eleminating vibration is mostly usless, until you built gearbox and transferbox in united body.
But you can try to reduce it, a bit.
ilya писал(а): |
Usually the vibration is eliminated in a simple way: Unscrew the nuts of the transfer box |
Most effective way - perform that advice ON THE ROAD. Choose a streight flat road about one or more mile long. Untight 4 nuts of transfer gearbox cushions.
Now drive untill you reach speed about 80 kmh (mostly common vibration appearance). THen press the clutch and let the car to stop by itself, no brakes or gearbox shifting.
Go under the car and tight than nuts. Done.
Why you should do it on road? Transfer geaarbox in real conditions interacts with shafts, that move it to "unwanted" positions during the driving. Our method helps transferbox to discover most pretty position.
But, sure, it can't tune vertical axis. So thats why eleminating vibration is mostly usless, until you built gearbox and transferbox in united body.
Страница 1 из 1
Вы не можете начинать темыВы не можете отвечать на сообщения
Вы не можете редактировать свои сообщения
Вы не можете удалять свои сообщения
Вы не можете голосовать в опросах
Вы не можете прикреплять файлы в этом форуме
Вы можете скачивать файлы в этом форуме